Pages

Wednesday, December 11, 2013

Hihi

Perancangan masa depan:

1 Nak jadi dai'e. So mula2 betulkan solat, jaga aurat dgn lebih elok.
-mulakan dengan jadi BADAR yang baik.

2 Takmau malas-2. Setiap malam mesti study walau sikit. Buat homework cepat cepat. Jangan terpengaruh dengan kawan yang malas.

3 Jadi pembersih. Teruk hg ni anisah!
4 Nanti kalau berjaya nak pi Cambridge amik course.. err. not sure. Nanti ah fikir minat kat mana.
5 ni benda yang paling aku nak buat!
-Nanti bila aku agak2 besar tu, dalam umur 19 ke, atau muda lagi atau tua lagi, nak kumpul duit (atau mintak kt abang2) untuk buat dana jaga kucing. :D

-Aku nk kumpul kucing2 yg aku nmpak tepi jalan, terbiar, semua tu dan aku nk tinggal dgn diorang dalam satu rumah. :D Waaa bestnya.
Kucing-2 tu nanti tak ada cage pun takpe, atau paling2 ada satu rumah kuarintin utk kucing yg sakit, kurap, baru lepas beranak, suka gaduh etc. Rumah tu luas gila. Hoho . Pastu laman rumah pun besar and terkawal so aku takyah risau diorang lari keluar.
Kalau ada kucing yg dah dijaga elok n ada orang nak beli, aku jual. kalau tak, aku jaga sampai dia mati. insyaallah.
Pastu aku nak ada timetable dgn kucing-2 tu. Mula2 aku jinakkan sekor2 so diorang sayang aku je hahaa. bayangkan stiap kali aku balik, diorang datang ramai2 kat aku pastu aku peluk semua. Awee comelnya!
Timetable dia nanti ada masa mandi, makan, main, dengar cerita dari aku tak kira duka atau suka, sesi bergambar lol, and tidur bersama.
EEEE TAK SABARNYA NAK JADIKAN BENDA NI KENYATAAN.

p/s: Andai aku mati sebelum aku berjaya buat pasal kucing ni, aku nak wasiatkan boleh tak. :( Buatlah sekadar yang termampu. Kalau tak mampu untuk buat rumah besar2 untuk diorang, atleast amik la 2 3 ekor kucing terbiar and jaga leklok. JANGAN SIKSA KUCING :( Nabi sayang kucing tau. And I love Kucing too <3

K dah tu je impian setakat ni.

xoxo.
Anisah Ramli,
11.12.13


No comments:

Post a Comment